Registreren en afhandelen van meldingen
De meeste ondernemingen hebben één of meerdere mogelijkheden ingericht voor het melden van vermoedelijke fraude, non-compliance en/of niet-integer handelen. De klokkenluidershotline en/of -email zijn de meest bekende meldmechanismen. Met de implementatie van deze meldmechanismen ontstaat een (nieuwe) uitdaging. Deze uitdaging betreft de inrichting van processen en procedures voor het consistent afhandelen van meldingen, het genereren van adequate (management)informatie hierover en het transparant en adequaat verslag daarover doen aan zowel in- als externe belanghebbenden (Audit Committee, Raad van Commissarissen, Raad van Bestuur, Toezichthouders, accountant, et cetera).
COMRAFI BV heeft deze toolkit inmiddels met succes bij meerdere internationaal oprenede organisaties uitgerold. Graag verstrekken wij nadere toelichting over onze toolkit. Hiertoe kunt u contact opnemen met drs. Margaret W. Plaum RA CFE op telefoonnummer 06-51840785 of via e-mail
mplaum@comrafi.nl